miercuri, 19 august 2009

ALTRUISM

Presupunand in mod absurd ca stie cineva ce inseamna asta, vreau sa povestesc azi ce-am vazut intr-un filmulet pe net. Era un filmulet despre un fast food din fundul lumii (undeva in State) care a decis ca pentru a-si pastra clientii, ar fi bine sa ofere cafea gratis la modul permanent. Ne-avand sonor la birou (unde vizionam pe timpul angajatorului - vai, ce rusine!), nu stiu exact conditiile in care se aplica acest permanent gratis dar nici nu e asta point-u'. Bun, foarte frumos, erau amaratii fericiti ca au cafea moca. In acelasi fast food insa era si o tablita cu potentiale fapte bune care ii indemna pe cei care intrau sa se gandeasca daca nu cumva, din surplusul lor de timp sau bani(ce-o fi aia ?!?) sa:
- plateasca rata cuiva pe o luna
- ajute un student cu taxele scolare
- plateasca mancarea celui din spatele lui (la coada)
- faca curatenie in casa cuiva
- tina companie unui batran
- spele masina cuiva
- tunda iarba din fata casei cuiva
si cate altele.

Un fel de circuit al faptelor bune in natura. N-am idee daca tablita a fost pusa si in practica. Dar imi placea ideea, chit ca, pe aici, probabil ca mi-as lua-o pe cocoasa numai pentru ca am gandit ca cineva ar putea face o fapta buna. Daca, Doamne fereste, se ia? Si pe urma toti ar trebui sa facem fapte bune? Unde am ajunge? Lasa, tot mai bine ca la noi, cu capra moarta.

Totusi, eu voi face azi o fapta buna: ma duc sa-mi platesc ratele. Ca si bancile, saracele, trebuie ajutate. Ca nu mai au lopeti cu care sa invarta banii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu